31/7-20 Fredag

Kan bara konstatera att jag är en lycklig tursam liten skit😄🤭
På förmiddagen påbörjade vi en promenad som skulle visa sig bli lite över 6 km🤗

Naturligtvis tog vi en paus.
De tvåbenta fikade och jag slog mig till ro😍


Jag slurpade i mig ngr droppar vatten först men sedan passade jag på att vila🤭
Lika bra för vem vet vad som händer härnäst🤪

Totalt var vi nog borta 4h.
Då plötsligt hade det hunnit bli eftermiddag🤗
Tadaa❣❣
Simning hos sköna bönan Alex🥰🥰🥰

https://www.carni-fysio.com/

Simning, check✅
Vibb, check✅

Nu har jag börjat komma in i detta med vibb också🤗
Så idag fanns det stunder jag glömde bort min tuggis🤭


Tar sin tid att komma in i det men oboj🙃 när du väl gör det så upptäcker man hur skönt och välgörande det är🤩

Jag har nog sagt det förr men tåls att upprepas😜

https://www.carni-fysio.com/

Friskvård, rehabilitering eller träning.
Vibben utför rörelser mellan 5-30 Hz (händelser per sekund).
Rörelserna sker i vertikala plan (upp och ned) som ger
leder och muskler en normal/naturlig rörelseriktning och belastning.
Träningen på vibben kan påbörjas redan tidigt i rehabiliteringen, med låga frekvenser.
Vibben är ett bra alternativ till hundar som inte gillar att bli masserade.

Hunden kan vibba varje dag (5-8hz), annars 1-3 ggr i veckan.

Vad gör vibben?
- Ökar blodcirkulationen
- Lindrar/botar värk
Släpper på spänningar i muskler och leder
- Ökar återhämtningsförmågan
- Stimulerar läkning
- Upprätthåller inre organ som tarm och mage
- Ökar funktionell muskelkapacitet
- Stimulerar brosk mellan benleder
- Förbättrar balansförmågan och  reflexer
- Aktiverar muskler och nervsystemet

Man ska inte vibba vid:
- Dräktighet
- Benskörhet
- Akut trombos
- Hjärt/kärlsjukdomar
- Hornhinneavlossning
- Navelbråck
- Proteser
- Epilepsi
- Öronproblem
- Implantat (ex efter operation)
- Wobblers syndrom
- Akut infektion

Har du frågor lr funderingar så kontakta Alex, Alexandra Jönsson🤩 Hos henne kan man fråga vad som👌

Vädret har väl varit lite
 si och så. Mest regn🤭 Men lika glad är jag.
Tyvärr inte min päls😵
Den har matte behövt tova ur två ggr/dag nu.
Så när vi kom hem blev det dags med pälsvård.

Helt på är jag inte men jag vet jag inte har ngt val😴
Sagt och gjort.
Sammarbetade väldigt bra om ni frågar mig😊
Och med tanke på hur fort det gick så har jag nog inte helt fel😜


Inga fler upptåg för mig idag tack.
Nu väntas ngt gott ute på balkongen, hoppas jag😋
Sedan tar även vi helg här🤗

Ha en skön kväll😘
 

#mushambassador / #poweredbymush
#1 / / Gunsan.:

Jag undrar, är det det där som räknas som ett hundliv ?
Isf så kan du inte klaga 😁
Trevlig helg ❤️

Svar: Jag tror jag lever ett toppen hundliv🤩 Trevlig helg önskar jag dig och katten också😘
sisuslife.blogg.se