/ Allmänt / Träna/Öva / Äventyr/Upplevelser /

31/3-21 Onsdag

Fullspäckad dag som knappt innehöll en stund för att andas😓

Medan matte hade sin terapitimme så höll jag koll på henne.
Efteråt skulle vi på långpromenad ihop med vår "promenadMalin". Målet var: Deklaration‼️

Matte har varit på jakt efter sin deklaration sedan drygt en månad tillbaka.
Ena mailet efter det andra har gått iväg. Ingen, verkligen ingen har velat ta ansvar lr hjälpa😏

Det enda de hade att säga var att hon skulle ta sig till skattekontoret.
Perfekt i dessa tider😠
Nåväl, fick Malin att ställa upp. Så en promenad på ca 3,5 km in till stan. Och sedan fick jag vänta på matte tillsammans med Malin.

Naturligtvis sååååå lååååång kö🥴
Och naturligtvis tog det tid därinne.
För vet du, ingen kan förklara vart deklarationen tagit vägen‼️‼️
Jupp, helt sant, ingen vet, ingen kan förklara. Allt ser bra ut men....deklarationen är borta.

Samma sak förra året. Det är dåligt att det ska vara såhär. Tack och lov så var hon väldigt trevlig med matte åtminstone🍀
DET är inte vanligt.

På vägen hem så stannade vi till lite. Det för att jag skulle få sniffa av min nos en stund🤩
Samt de tvåbenta kunde få njuta av solen ett tag.


Vem hade kunnat ana detta igår🤭

Lr, när vi satt och väntade på att Malin skulle komma😜


När vi kom hem efter ett X antal timmar. Ngt trötta hela bunten. Då hade vi fått ihop nästan 7 km totalt.

Kaffetarmen sa sitt och min tarm sa ngt annat😄
Medan vi väntade på att lillmatte skulle komma och öppna för oss så hörde vi grannen i huset bredvid på 7:e våningen ropa på oss.😔

Hon bad oss vänta så skulle hon komma ned. 86 år gammal go tjej🤩
Hon har en dvärgpudelhane som är vit och 10 år och 4 mån😍
Lr hade.....😭😭😭😭

Hon ville berätta att han fått somna in. Var jättesjuk av fler olika sjukdomar🥺
Han var så klok....så rar....
Nu bad hon oss följa med upp. Hon ville visa hur fint hon gjort som minne för han.

Matte fick så ont i magen. Här stod en ensam som bad om stöd och hjälp i sin sorg🥺😦
Men Coronan lurar ju överallt. Hon sa att hon tagit båda sprutorna så det var ingen fara.

Så fylld med sorg och ensamhet😥
Matte kunde inte motstå hennes rop på medmänsklighet. Så vi följde med henne. Rätt lr fel? Jag skulle säga både och.
Vi satt och grät ihop. Alla tre.

Och jag tror jag var den som betydde mest där. Jag fick henne att skratta ngr ggr. Och hon fick Krama mig lite.

Matte blev fundersam för jag betedde mig visst lite ovanligt. Lr jo jag vet jag gjorde det men inte konstigt😐
Jag kände ju av min gamle vän som nu fått somna in. Och den gamle tjejen sa att jag gjorde precis som han brukade göra.

Jag hoppas hon och matte förstod att jag hälsade ifrån hennes pälsvän som nu fått somna in❤

Vi har lovat att dricka kaffe ihop ngn dag. Och jag ska få vara hos henne ifall jag inte kan följa med matte ngng.
Fast jag är ju alltid med matte🙄
Vet hon behöver mig. Men bra att veta iaf.
Men kaffe kan vi ju ta ihop och jag kan då muntra upp henne lite. Nu blir det ju bara varmare och varmare så vi kan träffas ute.

Jag vet han har det bra men jag kommer verkligen sakna honom...Jag blev så glad att se han härute🥰

Vila i Frid nu😘

Så klockan hann bli mycket innan vi kom hem till en tom kaffebryggare🤭 Förstår lillmatte drack upp allt😃
Och då fick vi reda på att vi skulle få fara iväg för att hämta lite påskmat❣❣
Finns en familj som ville hjälpa oss då vår situation ser lite dyster ut förnärvarande.
Så bara packa iväg🙃

Nu har vi äntligen kommit hem igen🤣
För sista gången idag hoppas jag. För matte är helt slut nu. På alla de vis.

Förutom frukt, bröd och sådant så fick lillmatte ett påskägg😍


Märkligt ägg🤯
Hur kommer mitt ägg se ut nu på Lördag?!
Det brukar vara rått och gult🤭

Sedan skulle lillmatte busa med mig. Som vanligt🤪


Seriöst😳
Hon tömde sitt ägg och lade i mitt ena tuggben😲
Hehe, jag lyckades ta det åter så tji fick hon🤣

Näe gott folk. Tack för idag.
Och Hej sängen.
Godnatt😘
#canis_praxis / #hundstaff / #mushambassador / #poweredbymush / #taros_hundsport
#1 / / Gunsan:

Myndigheter !
Men din matte borde kunna se sin deklaration på skatteverkets sida!
Jag väntar på min, men tjuvkollat på nätet :-(
Så himla tråkigt o jobbigt när vänner går bort !
Spelar ingen roll om dom e 2benta lr fyrbenta..
kke 3ben t.om 💓

Svar: Jo där finns den fick hon veta. Så hjälpte de henne. Men faktum kvarstår ändå😏 Vart tar den vägen?? Nästa år kan hon inte bara signera den. Nåja, 1 år kvar🤪
sisuslife.blogg.se